onsdag 25 februari 2009

Provsvar och äcklig soppa.

Jo min läkare ringde mig igår då jag låg som en klubbad säl med smärta igår på vardagsrumsgolvet.
Hon berättade att proverna dom hade tagit såg bra ut. Jag har inget fel på ämnesomsättningen, jag har ingen diabetes, däremot så var det fel på en hormonnivå.
Tydligen så hade jag för låg nivå av det manliga hormonet Testosteron. Och att det kanske var därför som jag inte haft mens på evigheter.
Jag tänkte som så, jag trodde att om man hade för hög nivå utav det så kanske saker och ting skiter sig, men tydligen skiter sig saker om man har för låg nivå också.
Så hon skulle skicka remiss till kvinnokliniken så får dom kolla upp med VUL hur saker och ting ser ut, nu börjar jag bli orolig. Tänk om det är nåt allvarligt?

Nu sitter jag och trugar i mig lax-soppa. Jag mår fortfarande lite illa från igår, och blir lätt yr, men kroppen är väl fortfarande i obalans antar jag. Men lax-soppan har jag suttit med i 35 minuter och jag har inte ens kommit halvvägs..så mycket tycker jag om soppa :-S
Imorrn ska jag nog ta tag i arbetssökandet. Men får göra det på kvällen då sambon jobbar, lugnast och tystast då.

Så i morrn... Torsdag. Jag måste storhandla i morrn *suck* Vill inte. Sen måste vi fixa dagisschemat åt Emilia. Hur man nu gör det, fattar nada... men det går väl.

Sen har jag börjat älska nya Mc Donalds reklamen. "Bosse is right" "Because kids are så kinkiga"
Ja jag vet, dålig humor.
Grannen bjöd på semla idag. Trodde att det skulle gå bra, men efteråt ville jag bara spy, så det var nog lite för tidigt för det då...eller i alla fall den sortens föda.
Sen måste jag ta mig till barnens hus, måste införskaffa en present till Emilia. Det är ju dax ganska snart.
Tanken var att jag i morrn skulle luncha med Johanna här hemma, men det blir inget av, Erik hade maginfluensa igen typ, och sen så hade jag inte hunnit handla nånting eftersom gårdagen vart som den vart. Så det var tur i oturen kan man säga.

Nä nu ska jag pressa i mig soppan och lägga mig i soffan..

Kram till er alla.

1 kommentar:

Lillan sa...

Jag har fixat en present åt Emilia som ja tänkte skicka upp :) vad bra att du fick reda på att nåt är fel, eller jag menar inte att det är bra, men det är ju bra för om doktorn vet vad felet är då kan dom ju göra nåt åt det! Massa kramar!