onsdag 25 februari 2009

Jag väntar


Ja jag sitter nu här och väntar. Kommer under nästa vecka att invänta en bröllopsinbjudan.
Så spännande. Ja för visst borde jag få komma? Det är ju bland annat jag som betalar för det.
Jag menar, ska kronprinsessan gifta sig och vi betalar för det så borde inbjudan komma när som helst?
Drömma går ju, men man får ju se det på tv i alla fall. Verkligen inte samma sak, men men.
Det jag undrar över, varför går dom ut och säger att bröllopet kommer att stå försommaren 2010?
För enligt kunglig sägen så ska ett kungligt bröllop äga rum mellan 4-6 månader efter den officiella förlovningen.
Det blir jag fundersam över, vad är det som stämmer? Victoria sa ju själv igår då tillkännagivandet om förlovningen i media att bröllopet skulle vara 2010, medans alla andra hävdar annat.
Ja men skulle inbjudan dyka upp så har jag en klänning klar. Jag kan använda mig utav den klänning som jag hade på syrrans bröllop, jag var ju tärna så den kommer passa perfekt.

Nä jag tyckte detta var på tiden. Hon blir ju inge yngre direkt.
Och jag tänker såhär. u äldre man blir desto svårare kan det bli att bli gravid. Så jag hoppas verkligen att det fäster på första försöket ;-)
Hörd epå radion att vissa bettingföretag inte slår så mycket vad om just vilket datum brölloet ska äga rum, utan snarare vad första barnets namn kommer bli.
Glenn ger 25 gånger pengarna. Ja mentänk er, Glenn Bernadotte. Passar perfekt :-D

Grattis ta mig fan. Äntligen händer det nåt i tråkiga Sverige då lågkonjunturen är som värst och allt är grått och trist.
När jag såg på intervjun igår med Fredrik Reinfeldt så frågar reporten nåt i stil med att finns det ekonomi för ett stort kungligt bröllop nu då det är sån lågkonjunktur i Sverige.
Hans svar: Ja det finns pengar.

En annan sak, det diskuteras ju hejvilt om monarkin. Vissa vill slopa den medans de flesta vill ha den kvar.
Vi har ett kungahus som representerar Sveriges land. Men ack så tråkiga och stela. Så mycket regler och lagar.
Plus att dom till och med måste be regeringen om lov för giftermål. Tragiskt. Men det är väl så det är då.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, det tycker jag med, undrar vad dom ska ha för tårtfyllning?mmm*sugen*

Ja det där har jag oxå hört! Mycket mysko faktiskt. Kram:-)