måndag 23 februari 2009

alltså jag e inte dålig i köket


Detta ska föreställa kycklingfilé.
Jag lovar.
Tänkte göra några matlådor till Emilia och eftersom hon har käkat fisk nu ett tag så var det dags för kyckling, Kryddar den med salt och franska kryddor, in i ugnen. Sen minns jag inte mer förrän nu då jag skulle lägga henne för natten för att kunna ta sig till hennes rum så måste man gå via köket. Så såg jag att ugnslampan var tänd. Rusade dit med henne i famnen och öppnade ugnen och fann detta lik.
Får göra om imorrn.
Jag kan faktiskt laga mat. Men Idag tappade jag minnet totalt.

Hur som haver.
Imorrn kommer jag tillbringa typ halva dagen på våning 7. Ögonkliniken.
Emilia ska vara där kl 10 och sen ska hon få nånting blött i ögat, sen ska vi sitta ytterligare 45 minuter innan själva undersökningen börjar. Dagen kommer att gå imorrn. Av att vara där, det jag hoppas på är att det är skottat på gatorna imorrn, att köra vagn idag var ingen höjdare, så jag håller mina tummar på att den förbannade snön slutat falla imorrn, den har hela natten på sig att sluta.
Sambon jobbar och Emilia ligger och sover....sover vet jag väl inte, men hon ligger där hon ska.
Idag tog hon sina första steg. Som mamma är man såklart väldigt stolt :-)
Det kanske har släppt nu och snart kommer det utav sig själv verkligen.
När vi var på föräldraträffen igår så var hon den som fortfarande hade minst med hår :-D
Regaine??

Måndag idag.. fast måndagen är snart slut..dagarna går så fort.
Hade ett missat samtal idag och ett intalat meddelande. Det var från min läkare, hon hade provsvaren från de prov jag lämnade på labb i fredags. Jag vart nervös.. jag hoppas inte att det är nåt fel. Får en klump i magen. De senaste nätterna har jag drömt mardrömmar bla. om labbproverna.
Jaja det får jag nog reda på imorrn.

Nä nu ska jag dansa sluta-snöa-dansen innan jag slänger mig i soffan.
Måste försöka handla imorrn. Om det hinns med dvs. Först sjukhuset och sen ska ju smabon börja efter 14 nån gång så jag kanske inte hinner. Måste storhandla nämligen *suck*

Jaja det löser sig väl.
Onsdag= Löning :-)

1 kommentar:

Lillan sa...

Emilia är så duktig :) syrrans unge fyllde ju ett november och hon har började ta sina första steg för bara ca 2 veckor sen, så Emilia är ju låångt före henne =D