lördag 14 februari 2009

Oundviklig dag!


Alltså den här dagen... den är ju ganska oundviklig. Så mycket som tv, radio och reklam i övrigt framhäver denna dag. Köp ditt och köp datt.
På jul så är det Röda korset tror jag som gör reklam om att man kan via sms skicka en kram som kostar si eller så mycket. Men folk är ju lika ensamma på jul som på alla hjärtans dag så varför inte göra reklam på Alla Hjärtans dag också? Nä jag vet,. det är ju nåt speciellt på julen. Och jag gillar inte heller folk som sitter själva på julen.
Hur som helst, min blogg heter En Bitter Bruds Bekännelser. Så här följer ett bittert inlägg.
Jag förstår inte. Hur tänker ni killar?
En tjej vill ju bli uppmärksammad lite nu och då, så varför inte på alla hjärtans dag? Vara så där extra söta och rara mot varandra. Kanske ge en lite ros eller nåt annat genomtänkt som får ens hjärta att slå dubbla slag.
Alla hjärtans dag är ju en affärernas dag, jag vet, dom gör lite väl mycket reklam om den dagen , precis som mors dag och fars dag.
Men en liten grej bara?
Ja jag pratar om min sambo och vissa killar i allmänt. Försöker inte att dra alla över en kam... men det är svårt att låta bli *haha*
Min granne under mig hon brukar kräva rosor på alla hjärtans dag, och kräva skulle jag inte vilja göra, utan sånt där ska komma spontant tycker jag.
Så varför är jag icke värdig?
Enda sen jag träffade honom för 4 år sedan snart så har han antingen alltid jobbat på den dagen (bara idag är han ju i Gällivare:-S ) eller så ser han inte det, han glömmer bort det har han sagt, samma som med min första morsdag förra året. "Jag glömde bort" Hur 17 kan man glömma bort med all reklam som finna överallt? Hallå???
Ens kompisar ska ju inte behöva komma ihåg det liksom.
Min söta kompis Lillemor, henne fick jag ett mms av på min första morsdag förra året, ett sånt räcker ju för att få mig glad.. tack gumman.
Förstår ni. Idag har jag fått ett utav Linnea...men det är väl så , att vi tjejer är dom som kommer ihåg det där. Killarna tycker inte att det är lika viktigt. Men bara ett sms, det är allt jag begär. Så att man inte känner sig bortglömd en dag som denna för allt man gör eller har gjort.
En slags bekräftelse på att man finns, som får en att bli lycklig och känna att jag är en bra person.

Okej nu låter jag som värsta bekräftelsetanten här.. men att bli ihågkommen bara. Jag får så lite bekräftelse från min sambo. Så lite närhet..

Nä nu vart det bittert...
jaja jag kan inte formulera mig riktigt.
Skit samma.
Idag tog jag min första Reductil.
Hoppas verkligen inte att jag får problem med högt blodtryck utav dom, men jag ska ju kolla mig en gång i veckan så.. Ska ringa på måndag och se om jag kan få komma på koll på fredag då jag liks ska dit för labbprover... Jag avskyr nålar, och vid just sånna här tillfällen så måste dom sticka en i armen också. Usch... om jag hade haft stora vener så hade jag inte känt åger.. men nu - usch och då är det långt till fredag också. Men då får man svar på om man har nåt skit i kroppen för dom ska ju kolla ALLT!
Ämnesomsättningen m.m. Det bästa vore ju där att göra en viktkoll och blodtryck den dagen bara strax efter...så slipper jag komma fler gånger. Sedan på eftermiddan så åker vi ner till Härnösand och ska fira Emilias morfars 60 års dag. He is getting old.
Nä om man kanske skulle ta och käka lite frukost, och sen får vi se under dagen när Tobba behagar att komma hem från Gällivare. Vette 17 vad jag ska göra idag.. solen skiner, kanske man går ut en stund eller nåt.
Får se.

Kram till er alla på denna PR-fulla dag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha jadu.. jag brukar undra samma sak..

min sambo var jättego och gav blommor flera ggr första året vi var tillsammans.. men nu 7 år senare så får man ingenting.. å jag fyller ju ändå år oxå.. det är ju som dubbelt upp och varje gång blir jag dubbelt besviken.. *suck*

Anonym sa...

Jag hade tänkt att skicka ett mms men efter ha läst bloggen vet jag inte om jag törs :-) äh ja gör det ändå...kram