tisdag 3 februari 2009

Tavlor, Nydala och Schlager


Nu har vi officiellt flyttat in. Vi fick första två tavlorna idag, bland annat den här i Emilias rum.
Perfekt vid skötbordet så att hon har nåt att titta på.

Idag har vi varit ute och gått runt heeeeela Nydala sjön. Typ 8.5 km. Skönt men lite blåsigt från Umelagun och andra sidan runt hemåt. Det var först Tobbas förslag att ta en promenad, sedan sa jag att vi kunde gå runt Nydala, och han sa Ja, och det gick bra faktiskt. Härligt var det, men solen försvann så fort.

Till helgen vi ska ha grannarna över på middag och sen på söndan ska grabbarna ut och åka skidor*haha* Jag och Therésè kommer stå vid mållinjen med varsin defribrilator *haha*

Hemma från fjällen. Hänt mycket men orkar inte blogga om det.
Tar för mycket energi, annars har det inte hänt så mycket mer.
Schlagern börjar på Lördag, gud va kul.
Först middag med grannarna, och sedan blir det go-fika framför schlagern, då ska vi döma ut dom vi kan, ska gå på kläderna, sången och textförfattarna.
Fast det lär som vanligt inte bli nån förändring i år heller, vinnaren kommer bli en som redan är känd, som har en låt som antingen är skriven utav Ingela Pling eller Thomas G:son, Sen i den stora avgörande finalen utomlands så lär personen i fråga komma som bäst på 13:de plats.

Ikväll då Emilia sover ska jag sitta och pyssla med kalas-inbjudningarna. Har 5 klara redan. Måste fixa kuvert också. Gud så kul... vi längtar, tänk att tösen blivit så stor redan.
Sedan om jag hinner idag så ska jag ladda upp lite bilder från helgen... bland annat då Emilia kramar dammsugaren :-S She loves it.

Snart dröjer det inte länge förrän vi åker ner till Härnösand igen för att fira gamle farsan.
Sedan kommer det nog bli i sommar som vi åker ner till Härnösand igen.

Jo vi har carport nu. Väldigt behändigt, problemet är bara att Tobba fick den geniala idén att vi skulle ha släpvagnen på platsen breve. Hmm.. "så du måste vara försiktig då du kör in bilen, du måste passa det här och det här, sedan inte köra för långt fram för motorvärmaren".
Han måste nog ge mig en kurs. För tro mig, jag och carports, brukar inte komma överrens direkt. Fast i och för sig, de senaste incidenterna hände då jag var gravid.. svängradie = Minimala.

Hur som helst.. gällande schlagern, vi vill ju ha en riktig artist som har nåt att komma med bland de andra länderna. Dessa misstag vill vi inte göra om:

Inga kommentarer: