torsdag 7 maj 2009

Cykelstolens intrång


Nu har cykelstolen anlänt i det Bylundska hemmet. Provade den idag, och Emilia loved it!!
Hon vart som galen då hon inte fick sitta i den.
Men jag fick tjata mig till den.
Min sambo ville ju ha en sån där cykelvagn han...med motiveringen:" Ja men den är ju perfekt, för då kan du ju åka och handla på maxi och lasta varorna i vagnen, och skulle det regna så skyddas ju Emilia från det".

*Mohahahaha* Då jag storhandlar så skulle jag knappast ta cykelvagnen, främst heller inte om Emilia är med, för då vette 17 hur hela grejorna kommer vara då vi kommer hem. Och sen har vi bara ett barn, känns så överflödigt då. Så en cykelstol blir ju perfekt.

Emilia har en förmåga.. hon verkar tro att det finns näring eller vitaminer i pappersförpackningar.
Kommer ihåg för en tid sen då grannarnas pojk hade råkat åka i golvet från skötbordet, han skulle ju ta alvedon-supp. En eftermiddag/kväll så var tanken deras att Fredrik skulle åka och köpa alvedon så att dom skulle klara sig ett par dar, men då jag skulle åka in till akuten för magen så sa jag att dom kunde få utav oss så skulle dom kunna handla dagen efter istället. Dom fick en förpackning med 5 st kvar och dom tittade på förpackningen som om vi had ehaft råttor på besök...
"Nej svarar jag, det är bara Emilia, hon käkar på förpackningar".

På torsdag ska vi på BVC, för Emilias sköterska ringde och ville träffa oss och Emilia, och att Emilia skulle få träffa läkaren, då hon på typ 3-4 veckor rasat i vikt. Samt att dom ska kolla upp hostan som hon haft i flera månader och som inte vill försvinna. Anna-Karin är toppen, och har därför inte bytt VC för Emilia än, vi trivs så bra med personalen på Backen, men får se om jag byter till Ålidhem framöver, men inte än :-D

Nä nu ska jag ta ut kakan ur ugnen ...Mums... ;-)

Inga kommentarer: