fredag 29 maj 2009

Freitag

Jaha då var det redan fredag, och min dotter har en härlig förkylning, så hennes humör är ju verkligen på topp :-(
Min räddning vart sambon som tog rast på jobbet så jag kunde åka och handla på Maxi, jisses vad folk det var, fast det klart, jag åkte ju helt fel tid egentligen, Pensionärstiden.

och då man först närmar sig grönsaks- och frukt-hörnan så känner man först doften utav stekt korv som dom stod och gav ut smakbitar på, sedan då man är vid brödet så står en tjej och ger ut aptitretande bitar med pizza, och lagomt till dasspapperet så står en annan tjej och ger ut chips att snaska på (pringles). Jag gick som stora U-svänga kring dom allihopa. Jag har lite svårt att säga nej nämligen, så jag ville slippa frasen:"Varsågod och smaka", och sedan få en hel utläggning om produkten i fråga, då det jag egentligen bara ville var att smaka lite grann för att stilla den värsta hungern. Samma sak gäller kvitton, kan inte säga nej till kvitton, även om jag bara har handlat tuggummi, men det är en sak som har hamnat på min "Att-göra-innan-jag-fyller-30-Lista".
Ikväll ska här grillas, och tanken är att jag ska tända grillen innan sambon slutar jobbet för kvällen, men med min vanliga tur så blåser det som jag vet inte vad..hmm.. får väl se hur det går.

Nä nu ska jag lägga mig och vila min stackars rygg.

Kram

1 kommentar:

Fangoria sa...

Hehe ja handla på fredagar är inte kul, och särskilt inte när de bjuder på smakprover för då är det långa köer som stoppar upp lite här och var i affären...
Ha en bra helg! Vi ska grilla ikväll vi med!