onsdag 13 maj 2009

Våren är kommen

I morse så presenterade jag Emilia för våren. På väg till bilen för att åka till dagis så stannade vi till vid en björk, jag drog ner en gren där bladen hade blommat ut lite och kittlade henne på näsan. Det har gått fort, och det känns som om till helgen så kommer alla björkar utanför våra fönster att ha blommat ut fullständigt. Så fint med våren, sommaren är för varm och vintern är alldeles lagom.

Idag så ringde min chef och erbjöd extra pass. Tacka och ta emot, hon hade ganska många, problemet nu är ju att man dels har ett barn att ta hänsyn till och en sambo som också arbetar.
Hon hade mycket kvällar, och min sambo jobbar mest bara kvällar så jag kan inte ta alla..tog mycket dagpass. Och det tycker jag ändå är skönast. Men som sagt, måste ringa infektionskliniken och be dom ta ett prov för att se om jag är resistent fortfarande. Och dom hade tydligen telefontid från halv 8 på mornarna, hade ingen aning om det faktiskt. Så jag måste ställa larm imorrn bara för att ringa om det. Men känner jag min dotter rätt så kommer det där larmet inte att behövas.

Idag har vi varit på flygplatsen. Birgit med sitt tjejgäng skulle resa till Turkiet. Hon fyller 60 den 15 maj så hon ville inte vara hemma och fira den då.
Jag har ju inte varit på den flygplatsen sen jag var där på arbetsintervju i maj-07 så det har hänt en hel del. Snacka om ombyggt. Man måste gå igenom en säkerhetskontroll för att få komma in i restaurangen, taxfreen och om man ska ta sig till planet så att säga. Min sambo som strax innan varit där inne och träffat Birgit först behövde bara ta av sig jackan och låta den glida igenom scannern(eller vad man kallar den), jag skulle ta av mig bältet, jackan etc. Men både jag och Emilia klarade oss. Pep ingenting om oss :-D

Sen tog vi en fika där.. dyr var den också. Birgit hade ju inte träffat Emilia sen början på april tror jag, och på den korta tiden ändå så hade så mycket hänt, hon gick ju nu, och det gjorde hon inte på samma sätt då. Då gick hon mest om man antingen höll i henne så att hon kunde gå ett par steg eller om hon själv gick längs ett bord eller något liknande. Nu tog hon sig fram med bestämda steg.
Det roliga var dels i taxfreen så gick hon me rask fart först och främst mot Absolute Vodka flaskorna..dom här små-flaskorna som man kan köpa i ett fempack eller vad det är... och sen så gick hon ut mot salen där man sitter och väntar på flyget, där satt en man på ena soffan och försöka vila ögonen, men hon gick fram och försökte charma honom...ropa lite gulligt höga toner och slå med båda händerna på soffan precis brevid där han satt. Han såg mindre glad ut :-D

Dagen har annars varit okej, gjort mest ingenting, varit på väg att somna på madrassen och det är inte likt mig alls, inte mitt på blanka dan inte. Har skickat iväg en del tradera-paket. Samma sak imorrn, måste komma ihåg att fixa i ordning nu ikväll. eller tidigt imorgon. Emilia är ledig från dagis i morgon. Det är ju torsdag.

Tror jag skämde ut mig på dagis idag, eller jag vet inte. Fast det vore väl så typiskt mig, enligt vissa gör jag bara misstag. Vissa är ju så jäkla perfekta själv.
Hur som helst, kommer dit och går in genom grinden och söker efter mitt barn, ser på schemat att hon inte sover utan ska vara vaken. Dörren till blöjbytar-området var stängd så jag öppnar och säger, "Jag tyckte jag kände igen den där rumpan"
Det är Marcus som byter blöja på Emilia. Han tittar och ler, och Emilia blir ju så himla ivrig över att jag har kommit så hon blir sådär gnäll-glad.
Det var ju Emilias rumpa jag menade, inte för att Marcus rumpa är ful, men det var inte den jag menade...eller var det d?? ;-)
Nä så det är bra att hon är ledig imorrn :-D
Håller på med en rolig lista från bdb, den kommer snart att dyka upp här. Värt att testa ;-)

Inga kommentarer: