lördag 30 maj 2009

Jag får bosätta mig i duschen

Så, i ett försök till att få en vääääääldigt grinig dotter att sova så ligger hon nu i sin säng, men sen får vi se om hon somnar eller ej.
Vi har suttit ute på balkongen hon och jag, men tyvärr är hon inte av den sorten...eller åldern snarare då man gärna sitter still, upp i min famn, ner på en gång, bli grinig för att hon ville ner, upp i hennes egen fotölj som för dagen stod ute på balkongen, ner på en gång, in i lägenheten, ut på balkongen igen, upp i fotöljen, sätta sig till rätta, ner igen, upp i min famn, ner igen, och så fortsätter det så i en evighet känns det som.

Vi har då som sagt rullat runt broarna. En promenad på lite mer än 2 timmar, känns gudomligt skönt, kommer till sjukhuset och tänkte att jag skulle unna mig en glass, för det var ju ändå lördag, sagt och gjort, gick in där och köpte mig en liten strut (enklast då man drar vagn anser jag).
Nä men ödet ville annat, hade kommit en liten bit ovanför sjukhuset så råkar vagnen rulla typ ut så att den åkte ner från asfalten mot gräset så det blir som ett slags gupp, *plopp* så åker glassen ur papperet som den sitter i och ner på gräset/sanden som fanns där, jaha tänkte jag, där fick man.
Sen funderar jag... hur kommer det sig att man oftast alltid (i alla fall jag) bränner typ bröstkorgen?! (området ovanför brösten men nedan för halsen)... axlarna och ansiktet?

Varför ska det vara så svårt att få färg på armarna och främst benen? Har så jäkla svårt att få färg på benen. Vet inte.. men i värsta fall så får jag väl sola solarium.. fast det har jag aldrig gjort, och vill helst undvika det.
Jo jag tänkte på en grej, jag har alltid gillat allt som har med kungafamiljen att göra, dock inte gammal historia, utan allt annat typ, hur som helst, så funderar jag som vanligt. Jag gillar inte riktigt den tilltänkta maken till Victoria. Men sån är jag, men det är ju så lägligt( även om han kanske mått väldigt dåligt) han fick göra njurtransplantationen, med tanke på att han nästa år ska bli Herr Victoria Bernadotte. Hovet had eju inte nån riktig pejl på hur Svenska folket skulle gilla honom, och så går hans pappa in och ger han hans ena njure och det hela blir stort i pressen.
Äh jag vet väl inte direkt vad jag vill med detta, det blir sånna här sporadiska tankar då jag inte har hittat mitt headset än så jag kan lyssna på radion istället för att gå runt och tänka en massa.

Igår så åt vi (=Läs Emilia) jordgubbar, she loved it. Och jordgubbar är ju så jäkla gott också. *muuuums*.
Hon fick även skivade jordgubbar idag på gröten till frukost, vilket uppskattades.
Ikväll ska jag grilla Lax, min sambo han sa att det inte skulle gå att grilla på grill med galler, men visst går väl det?

Har en unge som inte vill somna *suck*.
Kanske man ska ta en dusch? kan vara skönt då det är så förgjordat(sett för mycket på Emil) varmt.
Sen får man se hur kvällen formar sig. Kanske tar en sväng med bilen.
Det är ju brännbollsyra i helgen här i Umeå, men än vet jag inte om det har hunnit brinna nån bil än (för det brukar hända en del den här helgen här uppe kan jag säga).

Nej nu skulle man ha haft en riktigt kall cider...men då jag inte har kommit ihåg att åka på systemet så får jag njuta med kallt vatten istället.

Jo nåt som jag tror jag har glömt att blogga om är Henrik Schyffert och hans "show" som sändes på tv för inte så länge sen. "90-talet, ett försvarstal".
Och min sambo är ju lika gammal som han (68:a) och vi kände oss så jäkla träffade, för allt han sa stämde ju, att man tex gjorde allt för att inte bli som sina föräldrar, och vips, nog fan sitter man här idag och märker att man till viss del liknar sina föräldrar mer och mer, men jag kämpar ivrigt och förnekande vidare med att inte bli som dom ;-)

Har ni inte sett det så gå in på svt och kolla på det avsnittet, var så jäkla bra.

Avslutar dagens bloggande på en bild på min ögonsten. Flyt nu inte bort!
Kram

Inga kommentarer: