måndag 25 maj 2009

Less

Jag är såååååå less, och hade min syster läst detta inlägg som kommer nu så hade hon bara varit glad. Emilia är idag i värsta trots-sur-grin-trötts-humör. Började då sambon skulle hämta henne från dagis, redan då hon såg han vart hon lessen och grinig. Och så har det fortsatt resten av dagen/kvällen. Även i äventyrlekparken...hon var bara tyst i vagnen...är så jäkla matt, först jobba och sen hennes humör...jag är så slut så nu har jag stängt in mig i datarummet. Orkar inte just nu. Behöver ett break.

Jo idag skulle jag ju till infektion för att visa upp armen gällande provet som togs i fredags, och då när hon har skrivit ut intyget så säger hon att testet var negativt, jaha va bra tänkte jag...de flesta prover som är negativa är ju positivt så att säga förutom grav-tester. Men nej, jag hade inga resistenter kvar, så jag måste boka en tid på lung som tar TBC-prover. Ringer dit och sitter i kö i 20 minuter med en röst som säger: "Det är för närvarande kö, du är placerad i kö, du har plats nummer:1!"
20 minuter!!! Sen så svarar en person (som inte kan ha fått nå sex på de närmsta 20 åren) och samtidigt som jag närmar mig kära Tomtebo så märks det att mottagningen börjar bli sämre. Då jag råkar säga "Ursäkta" endast en gång så ändrar kärringen beteende. Blir otrevlig och .. ja jag blir helt förvånad, "Är det akut?" eeeh ja, jag vill gärna jobba i sommar, svarar jag.
Fick en tid på torsdag och så avslutar hon samtalet sådär äckligt övertrevlig, lite mycket skiftande. Men usch, kan man inte försöka vara trevlig då man suttit i kö i 20 minuter.

Nej nu bankar Emilia gråtandes på dörren.

måste gå

kram

Inga kommentarer: