tisdag 12 maj 2009

Tisdag

Så, då har man lagt tösen i säng efter en kväll på akuten. Stackarn, hon föll så olyckligt nere hos grannen att det började blöda kraftigt ur munnen. Jag var så klart skärrad, så vi åkte in på akuten där sambon mötte upp i stort sett. Tack och lov så var det bara ett ytligt sår, strängen i överläppen har inte gått av som tur är, även fast man klarar sig utan den...
Så nu sover hon, helt slut efter dagens äventyr.

Kom till dagis idag ca tio i 2 och frågar efter Emilia
"Nä hon sover fortfarande" säger grabbarna då.
Min haka var nere i golvet, jag lovar. Första gången hon sovit så länge på dagis. 2 timmar och 40 minuter. That's my girl :-D
Hon hade ätit 2 portioner med grönsaks-soppa med linser.

Åh jag är så less. För att få jobba inom vården inom Umeå kommun så måste man nu ha papper på att man tagit TBC-prov, tanta på kommunen som jag träffade för ett par månader sen sa att jag skulle ta kontakt med min hemkommun för att få kopior på dom papperen. Sagt och gjort, idag då jag skulle lämna in dom så säger tjejen på kommunen att dom inte gäller, att det snart är 10 år sedan som jag tog denna spruta. Och att det högst får vara 2 år gammalt. Men varför kunde inte tanta på kommunen som jag träffade för ett par månader sen säga det redan då , för jag berättade ju när jag tog provet....??*morr*
Nu måste jag försöka komma fram till infektionskliniken via telefon vilket inte var det lättaste idag så jag måste fortsätta imorrn så att dom kan ta ett prov och se om jag fortfarande är resistens(stavning?) mot det.

Fick ÄNTLIGEN provsvaret idag gällande salmonella-historien, hade som tur var ingen salmonella. Men hade jag i och för sig haft det så hade jag knappast fått svaret så här sent.

Sen så fanns det lapp på dagis idag gällande fotografen från igår. För hela serien inkl gruppbilden så kostar det 290kr om man beställer inom 30 dagar. Men efter 30 dagar så kostar det närmare 600 kr. SÅ jag kommer garanterat beställa inom 30 dagar :-D

Snart är det dax för programmet som fullbordar tisdagarna. :-D

Inga kommentarer: