måndag 11 maj 2009

Måndag

Vilken morgon, snoozade såklart idag..fast bara 5 minuter.
Upp och väcka dottern för en gångs skull. Hon började med näs-spray igår och redan idag kunde jag se att det blivit skillnad, men mycket gröna invånare ville komma ut*huga*.
Kommer till dagis, och eftersom jag för första gången lämnar henne 8 så upptäcker jag att dom tagit fram gröt till frukost, och jag hade glömt bort att det var just den tiden, så jag skämdes lite och sa att hon hade fått frukost och att jag hade glömt bort vilken tid dom brukar äta.. men Emilia brydde sig inte, hon kröp iväg till gunghästen(vet inte vad det är så jag kallar den för det) och sedan rutschkanan, annars ör det så att äter någon nånting så ÄR hon hungrig, trots att hon precis har ätit.
Fast det var bra att hon inte åt gröt, för då hade jag stannat kvar och matat henne för jag ville inte att hon skulle skita ner sig innan fotografen kommit. sen är det helt okej efteråt. :-)

Hoppas det går bra.
Kl 13 är det dax för delegering..från Tomtebo ska jag ta mig till Backens VC, hon jag pratade med förra veckan lät som en riktig surtant. Hon vart sur för att inte min sommarviks-chef hade ringt och informerat henne istället. men jag har aldrig varit med om det, jag är så van från både Härnösand och även Attendo att man kontaktar dsk själv och bestämmer tid för delegering.
Hoppas hon är trevligare sen bara.
Drömma går ju.

Kl 14 är det swisch genom hela stan igen tillbaka till sjukhuset för läkarbesök. Dyrt sådant. Men det vore ju toppen om vi kommer fram till en bra och snabb lösning.

Sen så har vi dagis till 16, men blir vi klar tidigare (vilket vi borde bli) så åker jag och hämtar hem min lilla guldstjärna från dagis.

Idag var det 2 ytterligare nya vikarier. Inga som jag ens sett tidigare i huset *suck*
Men det är väl en världslig sak.

Ja tanken var ju som sagt att cykla till dagis och lämna henne i morse, men hur ska man kunna göra det då hon är snuvig? Hon är den perfekta ursäkten till alla missar med cykeln :-D

Hmm... händer mer ikväll då? Inte så mycket, sitter nu och försöker söka jobb, men det är svårt då det inte finns så många. ibland önskar man ju att man haft tillräckligt bra betyg så man kunnat plugga till nåt smart.

Ballar av stål är det väl ikväll hoppas jag... så man får skratta lite... iiiiiite trött på reklamen för Färjan nu....

Nej nu ska jag gå och göra mig i ordning.

Ciao

Inga kommentarer: