tisdag 5 maj 2009

Dagen

Ja idag har varit en dag som alla andra i stort sett. Lugn. Idag fick vi sommardäcken påsatta.... nej alltså inte på det sättet you are dirty ;-)
Nä men eftersom den hade varit på ... ja vad säger man.. facelift så kunde vi inte göra det förrän idag. Men det kändes skönt att ha gjort det i alla fall.

sen var man en sväng på Media Markt. Åkte dit med syftet att kolla på symaskiner.. men så fort man hade parkerat så var de tankarna som bårtblåsta och vips stod man vid antingen vid Wii-hyllan eller vid filmbox-hyllan och dreggla. Så många boxar jag vill ha.

Då vi kom hem igen så hade som sagt bilderna kommit, vi fick se tre olika bilder.. vi och vi förresten. Min sambo kollade på typ en bild och såg inte de andra och jag satt där med leende mellan öronen.
Självklart är ju ens egna barn det sötaste och finaste som finns ;-)

Sen då vi kom hem från dagis så har jag haft fullt upp, min lilla "solstråle" hade bara sovit 35 minuter på dagis idag, och fick veta det att tydligen så finns det en pojke där som bara brukar sova 45 minuter och då han vaknar så brukar han väcka de andra *morr* det är inte så roligt måste jag säga för hon är inte lätt att handskas med då hon är jäääääääätte-trött så som idag.

Idag.. eller nu ikväll så ringde det hem, och vid den tiden så brukar ingen som jag känner ringa skyddat så jag svarade med ett tveksamt:-"Hallå?"

-"Hej jag heter NN och ringer från Frösunda Assistans, förlåt att jag ringer så sent på kvällen, jag vet ju att du har barn"

Då ringde dom från Frösunda. Jag har sökt jobb där, men tror det bara var ett och från den ansökan hade jag fått ett mejl för en tid sedan där dom hade anställt en annan. Så jag vart chokad att dom ringde. Men jag kunde ju inte ta det. Jag hade ju bundit upp mig i sommar redan. men då sa hon:"Ja det är okej, men hör gärna av dig till hösten igen."

Så det ska jag göra...

Ja just det.. måste ta och skicka i väg ett väldigt viktigt mail innan jag glömmer bort det, skulle ha gjort det igår redan, men var så uppe i mina Tradera-auktioner så det glömdes helt bort.

Nä nu sk ajag hoppa in i duschen

kram

Inga kommentarer: