måndag 11 maj 2009

Måndag igen

Ja en sådan dag. Gått så fort. Och jag ägde min sambo i Wii :-P

Jo besöket på sjukhuset ... fick positiva besked där. Så då känner man sig trygg. Äntligen någon som tar en på allvar och undersöker en ordentligt.

Fotograferingen på dagis hade tydligen gått bra, men hörde det att min dotter var den som minst kunde sitta still, då hon väl gjorde det så passade fotografen på att ta bilden :-P
That's my girl ;-)

Nu sitter jag och håller koll på kontot. Har sålt en hel del idag så i morgon är det en del paket som ska gå iväg. Fick förresten de rosa foppa-sandalerna idag. Hon tyckte dom var lite stora, men ändå kul att gå runt med :-D

Jo vet ni vad som händer förresten. Då vi ska till sjukhuset så efter mycket om och men så hittar jag en parkeringsplats. Och på sjukhusets parkering(vet inte varför jag vill betala med kontanter i automaten just där) så börjar min sambo att sms:a in en betalning, för er som inte bor i Umeå så har vi så här. Väldigt praktiskt om man inte skulle ha kontanter, sen så får man ju påminnelse 10 minuter innan tiden går ut. Vi var lite smått stressade så jag parkerar och han sms:ar och sedan går vi in, när vi efter 70 minuter kommer ut igen så ser jag innan vi ens kommit ut ur byggnaden att vi fått en lapp på rutan... japp.. en bot såklart. Jag ifråga satte direkt sambon om han inte sms:at, och det hade han, han visade mig sms:et och allt. Men..det hade inte skickats iväg, då man kollar sms:ets status så står det:"Väntar"
Boten är på 350kr. Då vi sitter i bilen så får han ett sms från UPAB. DÅ först så får han bekräftelsen på att han sms:at in.
Alltså: Sambon sms:ar 13:45 in till UPAB registreringsnumret på bilen. Då brukar man egentligen på en gång efter få ett bekräftelse-sms om att man kan stå till kl 14:45. Då vi kommer ut i bilen och börjar rulla så går hans sms iväg och får direkt bekräftelse på att han från kl 15 kan stå till kl 16. DYNGA tänker jag (i barnvänligt skrivande).

men det är inte allt, på boten så står det att om man vill överklaga boten så ska man göra det inom 2 dagar efter att den skrivits per telefon. Annars ska man göra en skriftlig överklagan. nej men vet ni vad mitt ljushuvud till sambon säger då:" Vi åker runt och ser om vi hittar han"
Ibland så undrar jag om det inte är min sambo som är blond och inte jag.
Jag kör runt och tänker att UPAB är ett stort bolag, Umeå är en stor stad, som att hitta en nål i en höstack. Och så är det ju, vanligtvis så brukar man se dessa UPAB bilar överallt. Men inte nu minsann, de var som bortblåsta.

Och jag funkar som så, att om jag har en läkartid på sjukhuset och går dit själv så brukar jag alltid betala med småpengar i just den automaten, vet ej varför, det bara blir så. Men om jag tex parkerar i Parkettenhuset så sms:ar jag alltid, men jag brukar aldrig gå ifrån bilen förrän jag fått bekräftelse på att jag har betalt.

Nu var det ju inte UPAB's fel, men heller inte vårat fel, utan nätet av någon konstig anledning. Så min sambo skulle haffa en UPAB-bil om han såg nån.

Annars får han gott ringa imorrn, för han har ju bevis på att han skickade det, det finns ju i hans utkorg, okej 350kr är inte så farligt mycket pengar, men det är pengar man kan ha roligare för.

Sitter förresten och sliter mig i håret, imorrn ska jag skicka in papperen om sommardagis. Har ju ingen lyx med semestrande sambo eller en sambo som tar ut pappa-dagar jag inte. Nä även fast han har 3 veckors semester så ska han jobba. Skit på dig säger jag bara.

Hur som helst så vill dom att man ska fylla i dagistiderna som hon ska gå i sommar.
Hur f*n ska jag kunna veta det. Min sambo kan ju lättare luta ett pass och åka och hämta henne för att sedan då jag kommit hem åka och jobba igen. Men jag har ingen som helst aning hur jag kommer jobba som i sommar. Schemat blir inte låst förrän sista maj. Alla har inte ett 8-17 jobb. *suck*

idag då jag hämtade Emilia på dagis så spanar jag efter henne eftersom jag visste att dom skulle vara ute. Ser henne direkt med den där mössan :-D
Så sitter hon på en bänk med ryggen vänd mot alla barnen som leker i sanden, så jag tänkte att vad har hänt nu då?
Frågar den nya vikarien om hon sitter i skamvrån då hon sitter sådär lite skämtsamt.
Nej han vill bara binda kontakt med henne.
Han är ganska nervös utav sig, och stammar fram att han är vikarie för vikarien Cindy som vikarierar för Riitta. Som sagt man träffar nytt folk varje dag.

Nä nu ska jag checka av kontot för att se om fler har fört över pengar.

Take Care!

Inga kommentarer: