måndag 18 maj 2009

Måndag

Ja då var det måndag igen. Har hunnit stressa på morgonen. Eller inte hemma, utan i bilen, ner på dagis, lämna barn, gråtande barn som vill följa med mamma, fortsätter gå.....sedan ringa läkaren under en hel timme, kommer ej fram *morr*.
Går via centralhallen mot infektionskliniken..sjuttielva koridorer senare så kommer jag fram, nä då visar det sig att jag inte kan ta mitt PPD prov idag eftersom avläsningen tar 3 dagar vilket blir torsdag och då är det röd dag, så jag är välkommen på fredag igen... *suck*..

Vi spelade Mario Cart igår kväll då Emilia somnat, jag äger ju min sambo i det helt klart *hahaha*
Igår så var jag ute och cyklade 1 mil med Emilia. Fick denna gång inte ont i ryggen, rumpan börjar så smått att vänja sig vid sadeln. Kommer hem dyngsvettig, men det är så skönt att bränna lite, och det måste jag säga, att det bästa med Umeå är ju att det är så plant, inte mycket backar mot för Härnösand, så man behöver inte plåga sig uppför allt för jobbiga backar här och ha turen att rulla nedför backar heller för den delen, utan minst 50 minuter's trampande. .... härligt.
I lördags så åkte vi på Westside och käkade, och jag tog inte sallad denna gång :-O
Utan jag tog underbara kycklingspett*mums* Och så tog jag en kall öl, jag har inte druckit mariestads förut så jag testade den, så dum jag var, borde ha tagit en Norrlands guld istället, Mariestads var inge god tyckte jag. Men drack ändå... bara känslan av att dricka öl, var så länge sen.. så...

Nä nu är tösen på dagis så nu ska man passa på att göra lite nytta.

Inga kommentarer: