torsdag 28 maj 2009

Nya dagiset

Ja det vart nåt strul igår då jag skulle blogga från mobilen så jag får typ göra om det idag.
Var på nya dagiset på Öppet Hus igår, fick bara bra tankar, stora lokaler, jättetrevlig personal, dessutom så verkar dom verkligen ta sig tid för barnen, målar med dom, leker med dom osv. Så det känns ju bra, men det är en stor grupp som hon hamnar i. Hela 18 barn :-O.
Såg på inskolningslappen att hon får 2 killar med sig från den avdelning hon är på idag, sen så kommer hon få gå med en kille, vars mamma som backade på GULlan på Matrisen, så det blir ju skoj :-D

Dagen har varit lugn, eller ja... hade ju tid för TBC-prov kl 16.
Kom dit i hopp om att få betala 125kr, men då jag sto där i receptionen så visade de sig att jag hade frikort(well daaa) så jag behövde bara betala för vaccinet på 25 kronor!! :-O
Inte mig emot, sedan traskade Emilia omkring där och charmade skiten ur sköterskorna där, hon vart himla faschinerad utav deras gröna sparkcykel märkte vi...
Sedan ner på stan och leta garnaffär, så nu har jag rätt garn också. Snygg röd färg.

Idag på förmiddan så var jag lite fundersam på vad jag skulle hitta på med Emilia. Antingen ÖF eller en promenad, så vi tog en promenad idag. Gick broarna runt kan man säga. Helt slut i fötterna nu. Gick lite över 2 mil idag, men det var skönt och jag stressade inte. Soligt och grannt var det också, dock blåsigt, men men.
Imorrn är inget planerat. Nu kom det hem en sur sambo, bäst att överlämna datorn innan han förstör kvällen alldeles.

Ciao

Inga kommentarer: