onsdag 6 maj 2009

ja..säg vad man hinner med?

Jaha en sån dag. Vad har jag uträttat idag? Jo jag har lämnat;hämtat på dagis, storhandlat inför helgen, varit på banken och såg där en elefant i audigult som jag ville ha, men den var heller inte till försäljning :-(, försökt skaffa delegering men fick tid på måndag för det, fått negativa besked via mail, fått TBC-intyget från Härnösand som jag ringde om igår :-O, fått vetat vilken avdelning som Emilia ska gå på till hösten, vilat på förmiddan :-O, bråkat med sambon men det gick över ganska snabbt, busat med dottern, ätit god middag, druckit för lite vatten, glömt bort att söka jobb som vanligt, glömt bort promenaden idag för regnet som var, parerat mellan maskarna på marken, oroat mig för att dottern inte går upp i vikt som hon ska, varit faschinerad över att tuppkams-Björn tagit sig till jobbet 2 mornar i rad nu efter att det tagit slut med tjejen hans, tittat ångerfullt mot klädstrecket då jag tycker att Inga inte gör sitt jobb, varit fundersam över de 8 personer jag såg cyklandes mitt på E12:an igår med texten:" What is you löjligaste bilresa?" på ryggen tills jag hörde om denna hemsida http://www.100cyklar.se/ på radion imorse, funderat på läkarens kommentar då jag skulle till han första gången för undersökning härom veckan då han frågar samtidigt som vi går mot hans rum:" Hej, hur är det?"
Jag: "jo det är bra."
Han: "Inga sjukdomar?"
Jag: Nej hostan håller på att ge sig nu, och jag kan tala bättre"
Han:"Ja det låter ju bra det, ingen svin-influensa?"frågar han med ett leende.
Jag: "Eehh...nej inte vad jag vet av".
Han:"Du har inte varit utomlands?"
Jag:"nej du det var länge sen, det är bara en förkylning".

Om jag hade svininfluensan, så hade jag knappast gått på gynbesöket.

Imorgon:
Vakna, tvinga i sig frukost, muta dottern att äta frukost(inte för att det behövs, hon äter som en häst), fundera på Öppna förskolan eller ej, försök till promenad, kanske ta sig till Olssons Tyger och se om de har nåt i jeans-tyg/imitation, slita mig i håret, ringa en massa samtal gällande mailet jag fick idag, gnälla lite, lägga in den vikta tvätten eftersom Inga har slutat hos oss, lägga ut grejor på tradera, äta nånstans där i mellan, förhoppningsvis lägga mig i tid, göra beställning på kort, fundera ut hur jag vill att dotterns rum ska vara, typ så,.... nu blev jag alldeles tom.



Inga kommentarer: