söndag 3 maj 2009

helgen i korthet

ska sätta in bilder snart... haft en okej dag. Dagen började med en sovmorgon till 9:30...duktig tös man har ibland.
Men sedan så skar sig resten. Sambon ville byta däck på släpvagnen, jag ville inte vara sällskap för jag tycker det är tråkigt, och Emilia tycker det är astråkigt.
Jag ville stryka (som vanligt) sedan började bråket om det berömda ämnet "Egen tid!"
Sen åkte han och jobbade tack och lov för diskussionen gick inte framåt.

Har strukit lite... tvättat en del. Märkt kläder och tyvärr vunnit på tradera.

Men måste säga det, igår så gick jag från Olssons tyger på Ersboda till Tomtebo där vi bor.

Jag LOVE Olssons tyger. Om jag bara hade haft en symaskin. Då hade jag nog sytt en massa kläder för jag hittade så mycket härliga mudd-färger. Tyger, vaxdukar, gardiner, band etc.

Kom hem med 2 par gardiner...dock för långa men vad gör man då man inte har symaskin?
Ett par fick plats i Emilias fönster och det andra paret fick plats i datarummet så det blir lite insynsskyddat.

Igår fick jag för första gången träffa Smokey Joe. Ja det var inte å farligt, men han har ju tjatat om det i evigheter.
Grillen alltså.

Sen så ringde min pappa igår och berättade att dom köpt en cykel till Emilia på loppisen på Parken. Audigul var den också :D

Appropå gul. Vi har ju fått tillbaka GULlan nu. Ingen rost så långt ögat kan nå :-D
Det som är svart på bilden är olja men det försvinner nästa gång man tvättar den, och det förstör heller inte lacken.

Dagens Outfit. Har märkt det att då hon knappt har någe hår, eller det hon har är så ljust så måste man klä upp henne i riktigt rosa kläder, för annars tror ju folk att hon är en han helt enkelt.

Inga kommentarer: